כך סיפר ר' שלמה קרליבך:
"יש אנשים שלא אומרים "שלום" בתשעה באב.
אני לא מבין איך אפשר לראות יהודי אחר ולא להגיד לו שלום בתשעה באב, אבל מי שמסוגל לזה - שיהיה.
ובכן, מדוע עושים קידוש לבנה במוצאי ת"ב?
אחרי שיום שלם לא אמרתי "שלום" ליהודי אחר מוכרחים לומר בקידוש לבנה "שלום עליכם" לכמה וכמה יהודים. לעשות תיקון לזה...
אני לא מסוגל לא להגיד שלום ליהודי אחר, מה לעשות, ואם זו עבירה אני מקוה שהשולחן ערוך יסלח לי.
אתם יודעים בתשעה באב אסור ללמוד תורה. היה רב גדול - הרוגוצ'ובר - הוא היה גאון מדהים שכל ימיו לא חדל לרגע ללמוד תורה, ובתשעה באב הוא היה לומד תורה.
אמרו לו כיצד אתה לומד תורה? הוא אמר: אני מוכן לשבת בגיהנם בשביל ללמוד תורה.
אני מוכן לשבת בגיהנום בשביל לחבק ולנשק יהודי אחר!"
"יש אנשים שלא אומרים "שלום" בתשעה באב.
אני לא מבין איך אפשר לראות יהודי אחר ולא להגיד לו שלום בתשעה באב, אבל מי שמסוגל לזה - שיהיה.
ובכן, מדוע עושים קידוש לבנה במוצאי ת"ב?
אחרי שיום שלם לא אמרתי "שלום" ליהודי אחר מוכרחים לומר בקידוש לבנה "שלום עליכם" לכמה וכמה יהודים. לעשות תיקון לזה...
אני לא מסוגל לא להגיד שלום ליהודי אחר, מה לעשות, ואם זו עבירה אני מקוה שהשולחן ערוך יסלח לי.
אתם יודעים בתשעה באב אסור ללמוד תורה. היה רב גדול - הרוגוצ'ובר - הוא היה גאון מדהים שכל ימיו לא חדל לרגע ללמוד תורה, ובתשעה באב הוא היה לומד תורה.
אמרו לו כיצד אתה לומד תורה? הוא אמר: אני מוכן לשבת בגיהנם בשביל ללמוד תורה.
אני מוכן לשבת בגיהנום בשביל לחבק ולנשק יהודי אחר!"