מה פשר המגן דוד בלוגו של חברת דודג'?

מוצאי שבת, שלושתנו יושבים יחד ומסתכלים בתמונות באינסטגרם. נתקלנו בחשבון של אישה בשם פרנצ'סקה קטליני, שמצלמת וחוקרת בתים נטושים מעיירות רפאים. פתאום ראינו תמונה של גריל מכונית החלק הקדמי של המכונית שמאפשר לאוויר להיכנס לתוכה בנסיעה). הגדלנו את התמונה וראינו שעל הגריל ישנו סמל של יצרני המכונית "האחים דודג" הכולל מגן דוד!

מיד קפצנו בהתרגשות – מגן דוד! מה הסיפור? החוקרת כותבת כי המגן דוד הוא סמל שנבחר על ידי האחים דודג' שיצרו את המכונית ב.1910- מדוע הם בחרו דווקא בסמל היהודי? היא סיפרה שהבחירה לא הייתה סתמית, הם עשו זאת כדי לעצבן את הנרי פורד. הנרי פורד היה יצרן המכונית העממית הראשונה בעולם, והיה ידוע כאנטישמי גדול. לאחים דודג' ולפורד היה סכסוך כלכלי שהסתיים בתביעה גדולה, בה זכו האחים דודג' ב20- מיליון דולר. אבל כנראה שזה לא הספיק להם והם בחרו להנציח את העניין בסמל יהודי על המכונית שלהם, שבסופו של דבר הגיעה להיות הרכב השני הנמכר ביותר בארצות הברית. בטוח שהנרי פורד
לא אהב את העניין. 

המשכנו לבדוק אם הסיפור נכון, וחיפשנו בגוגל מידע על מגן דוד ומכונית "דודג'". מצאנו הרבה אתרים שהשלימו חלק מן המידע והעלו כמה תיאוריות. קודם כול מצאנו שהאחים דודג' לא היו יהודים, ואולי אפילו לא ידעו שסמל המגן דוד הוא יהודי, אלא אולי מופע כפול של האות היוונית "דלתא", שהיא האות הראשונה של שמם, שזורות זו בזו, בשל שיתוף הפעולה העמוק שלהם. 

תיאוריה אחרת אמרה שזה בעצם דומה לסמל של השריף האמריקני, ואחד האחים אהב מאוד את אנשי החוק. לאחר כמה שנים נמכרה "דודג'" לחברה אחרת, יצרנית מכוניות בשם "קרייזלר", ובשנות השלושים של המאה הקודמת הוסר המגן דוד מן  לוגו. מדוע לדעתכם? ובכן, בתקופה זו גרמניה הייתה תחת השלטון הנאצי, ומלחמת העולם השנייה והשואה התחילו בתקופה זו. ברור כי מכירה של מכוניות עם סמל יהודי לא הייתה דבר פופולרי ולכן הסירו את הלוגו.